Uppehåll i sophämtning och/eller slamtömning - Ansökan
Här kan du ansöka om uppehåll i sophämtning och/eller slamtömning enligt 34§ och 35§ i föreskrifter om avfallshantering i Ljusdals kommun.
För uppehåll gäller att fastigheten inte ska användas under minst 12 månader i sträck. En inspektör kan komma att genomföra besök vid fastigheten
Vid frågor om ansökan om uppehåll, kontakta Bygg och miljö, telefon 0651-180 00 eller miljo@ljusdal.se
Avgift för ansökan
För detta ärende tar Samhällsserviceförvaltningen ut en fast avgift baserad på två timmars nedlagd handläggningstid enligt gällande taxa. Det är en engångsavgift som ska betalas oavsett om du får uppehåll eller inte.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, IMY: Integritetsskyddsmyndigheten. Besök IMY:s hemsida (www.imy.se/privatperson/dataskydd/ ) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Bygg och miljö
miljo@ljusdal.se
0651-18000